نوآوری و خلاقیت عامل موفقیت ایران در عملیات والفجر 8 بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور با اشاره به عملیات والفجر 8 گفت: در این عملیات نوآوری، خلاقیت و اعتماد به نفس، به همراه محدودیتی که وجود داشت ما را به هدف رساند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سورنا ستاری معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور، صبح امروز در همایش تجلیل از حماسه‌سازان عملیات والفجر 8 که در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد، اظهار داشت: باید به جوانان و سرمایه‌های انسانی و نوآوری توجه کرد و به آن‌ها بها داد.

وی با بیان اینکه اینکه باید بپذیریم اقتصاد ما در مغز جوانان ما نهفته است و نه در نفت و زیرِ زمین، افزود: باید از اقتصاد نفتی که ما را معتاد کرده و قدرت حرکت و پیشرفت را از ما گرفته ، فاصله بگیریم.

معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور در ادامه سخنانش به عملیات والفجر 8 اشاره و تصریح کرد: در این عملیات نوآوری، خلاقیت و اعتماد به نفس، به همراه محدودیتی که وجود داشت ما را به هدف رساند.

ستاری یادآور شد: هنگامی که دشمن با کمک مستشاران، در مهر ماه سال 1360 "میراژ اف1" را وارد منازعه کرد و "اف 14" ما را که تا آن دوره هیچ هواپیمایی توانایی مقابله با آن را نداشت مورد اصابت قرار داد، پدافند هوایی برای ایجاد فضای امن به فکر "دفاع هوایی زمین‌پایه" افتاد و کارکنان آن با ایده و نوآوری و جسارتی که از خود نشان دادند، توانستند با تغییراتی که در سامانه "هاگ" ایجاد کردند، در عملیات والفجر 8 تعداد 7 فروند هواگرد دشمن را که یکی از آن‌ها "میراژ اف 1" بود، مورد هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: کمبودها و کاستی‌ها باعث شد تا طراحان عملیاتی ما در عملیات والفجر 8 این جسارت و ابتکارات را خود نشان دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا